11 oktober 2008

Lördag!

Och så har det gått en vecka till utan att jag har skrivit nåt...
Blev inte ljusfestivalen i söndags eftersom det regnade och vi skulle ju upp tidigt dagen efter... Latmasken slog till! Men igår slog vi till och gick ut en sväng (fast att det regnade), det var jättefint att se ljusen de hade riggat upp! Lyste upp träd här och där på golfbanan och vattnet var så fint med speglande träd i olika färger... Svårt att förklara, här finns fina bilder att titta på istället..

Jag har idag haft en riktig matlagardag... Har gjort köttbullar på 1,2 kg köttfärs, curry/kyckling pastasås och korvstroganoff på prinskorv som jag hittade bortglömda i frysen. Blev ca två middagar med korvstroganoff och currykyckling.. Så bra att ha mat i frysen och bara ta fram kvällen innan, så slipper man att stressa med matlöagning när man kommer hem sent på eftermiddagen som vi gör.. Då är det fullt upp ändå med trötta barn... Ska även göra köttfärssås imorgon på lite drygt 1,5 kg köttfärs...

nu på kvällen har jag myst i fotöljen med en bok och stjärnor på is, E har vart med mig här nere och spelat lite dataspel och tittat på en film. Nu sover hon på golvet här nere... Ska sätta mig en stund till framför tvn nu..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar