18 oktober 2008

Veckans överraskning!

Jag jobbade till 18.00 i torsdags och eftersom jag åker buss är jag då hemma strax efter kl. 19.00. Vid den tiden brukar våra barn vilja sova redan eftersom de är trötta efter en lång dag på dagis.
När jag kom hem hade min make lagat pannkakor som han gav barnen och lagt dom alla tre för att sova! Jag hann tyvärr inte träffa dom men det var ett lugn hemma som var så skönt att komma hem till. Och till saken hör att min man inte är så hemma på att laga mat.. (han kan gärna bränna färdiglagad köttfärssås som bara ska värmas och överkoka makaronerna), han har helt enkelt inget intresse för matlagning.. Men nu hade han grejat att göra en pannkakssmet och stekt upp pannkakor till sig och barnen och sparat smet till mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar