19 oktober 2009

Börjar förbereda....

Idag har jag gjort köttfärssås på ca 2 kg köttfärs. Tänkte att det är bra att ha i frysen och bara värma i mikron sen när vi är utan kök ett tag. Troligtvis kommer vi att fixa en kokplatta så att vi kan fixa lättare mat under tiden. Blev 4 middagar till frysen + dagens middag.
Det hade gått jättebra för Ia och farmor hos tandläkaren idag. Ia, inte farmor, hade fått en massa frågor om hon tex. äter godis, vad hon dricker till maten och om hon borstar tänderna. Hon hade svarat jätteduktigt och rätt på alla frågorna: mjölk till maten, cola får man när man är sjuk och godis äter vi på lördagar. Mamma och pappa borstar tänderna på mig, ibland gör jag själv. Vad stolt jag blir som mamma när jag hör att hon svarar så klockrent bra!

Just nu sitter jag i soffan med Färjan 3 på tv´n i bakgrunden. Tänkte nog inte göra så mycket mer idag. Men i veckan ska jag försöka att börja röja ur köket lite smått. Det börjar bli verkligt nu! Idag har vi vart på banken och fått klartecken. Nu är det bara leveransen vi väntar på... Det kommer nog bli en del kökstjat här ett tag framöver men det får ni leva med. Jag lever kök just nu.. Kommer att komma bilder på före, mellan och efter.

1 kommentar: