18 oktober 2009

Söndag!

Den här helgen har vi fått en del gjort.

Igår blev ännu en dag i affärer. Vi fixade en ny kamera så nu kan jag börja ta kort igen och så åkte vi till stan och kikade i möbelaffärer på jakt efter barstolar till köket. Är det någon som vet vart man hittar fina barstolar i sitthöjd 63 cm och som inte är alltför dyra? Vi kollade även efter lampor och har nog hittat det vi vill ha. Vi kikade även in i en leksaksaffär som hade REA med halva priset på nästan allt. Det blev till att sätta ut barnen i bilen medan vi snabbt handlade lite åt tomten. Vi köpte med oss kinamat som vi åt när vi kom hem och sen var det filmmys resten av kvällen. En film som är runt två timmar lång tar ca fem timmar att se i vår familj....

Idag fick jag sova ganska länge och efter en sen frukost gick vi ut och "vinterstädade" trädgården. Vi röjde ur garaget så vi får in bilen och plockade in sommarmöblerna. Skönt att ha det gjort. Sen var det middag och efter det åkte jag och Ia till ridskolan. Hon är duktig. Idag fick barnen rida själva. Fröken bad oss mammor och ledare att ställa oss i ett hörn och titta på.... Varpå fröken fick springa mellan alla hästar som gjorde lite som de själva ville ibland. Ia´s häst Ina ville gärna parkera i mitten. Men samtidigt är det så barnen lär sig, om jag håller i grimskaftet hela tiden följer ju hästen mig och inte ryttaren. Idag var det därför skritt hela tiden men de red slalom mellan koner och över bommar.

Imorgon ska Ia till tandläkaren och eftersom vi fick kallelsen väldigt sent har jag inte hunnit ta ledigt så snälla svärmor hoppar in som en räddande ängel och tar henne till tandläkaren. Hon ska även hämta pojkarna sen eftersom jag och M ska till banken. Tack svärmor!

1 kommentar:

  1. Hej! Det ska bli roligt att gå med lilla flickan till tandläkaren.
    Hon har ju varit med mig.
    Må så gott. så ses vi imorgon.

    Kram Farmor

    SvaraRadera