31 oktober 2009

Mys, frys och flytt

Imorse hade vi en riktig mysmorgon!
Barnen vaknade runt 7.15 och vi satte på en film inne i sängen som vi tittade på alla 5! Vi såg en disneyfilm och åt frukost i sängen. Barnen tröttnade snart så efter ett tag var det bara M och jag kvar.... När filmen var slut gick vi ut till soffan och såg på utröstningen av Idol som vi hade inspelat, vi somnade ifrån den båda två igår.
Sen var det lite plock och städ som gällde.
Pojkarna hjälpte mig att dammsuga köket medan jag röjde på diskbänken.....
Vi röjde även ur i pannrummet nere i källaren där vi ska ha den gamla frysen. Så länge den funkar får den agera extrafrys. Därför har jag frostat av den idag, ska snart bära ner den.
Maten står här just nu....
Tur att det är ganska kallt ute. Kylväskorna räckte inte riktigt till, trots att jag åkte till svärmor och lånade två... Hoppas att det räcker med en massa plastpåsar, kylklampar och en Ikea kasse.
Så här ser det ut nu där frysen stod. Jag fattar inte att vi har klarat oss med detta lilla kylskåp så länge som vi har gjort... Men, men. Vill man, kan man.
Nu i kväll fick svärmor nyckeln till sin nya lägenhet så jag har vart där och kikat och hjälpte henne att plocka in lite smågrejer. Vi har även diskuterat möbleringen. Sånt är jättekul, sen får man se om planeringen funkar när sakerna kommer på plats. Imorgon ska det flyttas!

Det kommer att bli jättefint svärmor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar