16 september 2009

Fortfarande lite ont....

Jag var tillbaka till tandläkaren igår eftersom jag fortfarande inte kan äta fullt ut. Jag kan gapa såpass stort så att jag får in en tunn macka i munnen inte mer, det gör för ont. Och vi som ska på bröllop i helgen, kan vara kul att kunna smaka på maten.

Tandläkaren började prata om att det kan vara käkleden som gör ont p.g.a att jag har haft infektionen vid visdomstanden och kanske kompenserat fel då jag har haft ont, och att han skulle lämna remiss till kirurg för att ta bort tanden och ev. en bettfysiolog(?) som fick titta på detta med att jag inte kan gapa. När sköterskan frågade om han skulle ta akutremiss så att jag fick hjälp fortare tittade han frågande på mig och frågade om jag har ont av det? Jag: "ja, jag kan ju inte äta..."
Han gick i alla fall och ringde en kirurg för att få lite tips på vad han skulle göra vidare och fick till svar att det är vanligt att man kan få som en inflammation efter att man har bedövat och spolat ur runt ett infekterat område. Och att det går över om ett par veckor....

Det positiva i detta är att jag tappar lite extra kilon då jag inte kan äta annat än mackor och måltidsersättningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar