29 september 2009

Tisdag!

Idag är jag hemma med pojkarna. Det är bara Memil som är sjuk men Ajid var för trött idag, och när jag ändå är hemma... Jag skulle ha jobbat eftermiddag idag och barnen skulle ha börjat 10.45, därför blev det lite dumt att lämna Ajid då eftersom han inte hade sovit och jag vill inte lämna ett barn ett par timmar som behöver sova när han kommer när jag ändå är hemma. Ia däremot vägrade att vara hemma så henne fick jag åka med, hämtar henne vid 15 tiden igen. Känns som att Memil är på bättringsvägen och förhoppningsvis kommer han att kunna gå imorgon.

Idag har jag suttit med nya dagisschemat och räkningar. Inget kul att se pengarna försvinna men ändå skönt när det är gjort. Jag har även vart på återbesök hos tandläkaren, tack svärmor för barnpassningen under tiden, han ville se om det blir bättre efter infektionen. Jag kan nu gapa såpass stort så att jag kan äta ordentligt. På väg åt rätt håll alltså.

Jag och M pratade ordentligt om köket igår igen och nu (jag har sagt detta förut...) tror vi att vi har hittat vårt nya kök. Vi har bytt lösning halvt om halvt sen sist jag var och ritade och även färg. Men jag känner mig jättenöjd. Ska rita igen på fredag. Alltid lättare att se när man har det svart på vitt.... Jag tror att ett sånt här stort beslut måste få ta sin tid, slafsar man bara ihop nåt så blir det inte bra i slutändan. Vi ska ju ändå leva med köket i 10-15 år minst! Diskuterade även lite med svärmor förut och det är även bra att ta in andra i diskussionen, saker faller på plats på ett annat sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar