18 september 2009

Fredag!

Jag har VABat idag igen. Febern har som sagt inte gett med sig och jag ringde VC för att få en tid till läkare. De knökade in oss på en akuttid i eftermiddag. Besöket började på labb där hon fick ta stick i fingret, halsprov och kissa i mugg. Kissandet fick vi i och för sig ta när vi kom dit då hon var så kissnödig och inte orkade hålla sig. När doktorn sen ropade upp oss, ca en timme efter utsatt tid, kollade hon igenom henne och proverna visade att hon hade streptekocker i halsen. Labbsköterskan kom in och förklarade att hon hade glömt att ta blodvärden på E så hon fick ta ett nytt stick i fingret.. Men värdena var jättefina som tur var. Vi fick med oss Kåvepenin hem som ska tas morgon och kväll x 10.

Annars har vi haft lite fredagsmys med pizza till middag och chips till Idol, pojkarna somnade före 20 och E slocknade i soffan strax efter 21. Hon fick vara vaken lite längre för att hinna med att ta båda penicillindoserna i dag.

Imorgon ska jag och M till Alingsås på bröllop, vi har bokat hotellrum för natten och kommer att ha en barnfri kväll. Svärmor är snäll och tar hand om våra busar, trots smittorisken. Hon skulle även ha haft hjälp av en av barnens kusiner men nu när E är sjuk vågar vi inte riskera att hon blir smittad.

Pojkarna hade nåt härligt för sig tidigare idag... A stod mitt i köket och Lill E sprang runt väggen som är mellan köket och tv-rummet. Varje gång han sprang förbi A stannade han och så gav de varann en puss och kram, en riktig smackpuss mitt på munnen. Det var så sött att se de där två små varelserna stå där och kramas och pussas. Blev varm i hjärtat! Det är nog ovärderligt med ett syskon som är lika stor som sig själv. De älskar sin storasyster oxå men de där två har ett band som nog är svårt att få med syskon som inte är lika gamla.

Nej nu ska jag snart nanna kudden, vill vara pigg imorgon!
Bjuder på en bild på Lill E som nog har missförstått detta med att sova på kudden.....

2 kommentarer:

  1. ville bara säga att jag hoppas ni får en jätte trevlig dag på bröllopet! och hoppas E blir frisk snart ! kram på er / lillasyster

    SvaraRadera
  2. Stackars lillsessan! Hoppas hon kryar på sig snarast.

    Hoppas oxå ni får en trevlig dag med bröllop, hotellnatt o allt =)

    Kram

    SvaraRadera