23 september 2009

Inte så motiverad att städa....

Visst är det så typiskt att när man känner att det finns en del att göra i hemmet stället hittar på andra saker som behöver göras...
Som till exempel att blogga lite och lägga in alla tävlingar där jag är med och deltar i vänstermarginalen i bloggen.

Eller att läsa igenom min gamla blogg på familjeliv för att inse att det känns mer personligt att läsa inlägg om mina barn där jag har skrivit ut deras namn eller smeknamn istället för bokstäver. Därför kommer jag att nu kalla dom för Ia, Ajid och Memil istället för E, A och Lill E. Dessa tre namn är vad dom kallar varandra eller sig själva för. Om jag någon gång skriver deras riktiga namn istället är det inte svårt att förstå vem som är vem. Jag vet inte riktigt varför jag har valt att endast skriva ut första bokstaven, men det har fortsatt utan att jag har funderat så mycket på det.

Men mitt i allt detta har jag faktiskt hunnit med att tvätta lite och dammsuga övervåningen. Har även "utfodrat" barnen med tomtegröt och saftsoppa och stoppat dom i badet för att sedan torka upp halva innehållet i badkaret från golvet.

Nu ska jag se om jag kan få dom att lugna ner sig lite och lägga sig för att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar