5 september 2009

Lördag!

Ikväll har jag läst denna blogg. Från sista till första inlägget. Hon berör. Det är otroligt vilka olika liv vi människor lever här i Sverige. Vissa av oss tar rinnande vatten och färsk mjölk i kylskåpet förgivet med andra är glada om de kan kissa på en toalett och inte rakt ut över hamnkajen för att det är för dyrt att gå på allmän toalett.... Jag kommer att fortsätta att följa henne och hoppas verkligen att hon når sina mål i livet.

Idag har jag och barnen varit i Göteborg. Vi körde dit M som skulle ut på svensexa med en kompis som gifter sig om två veckor. Vi, jag och barnen, passade på att ta en sväng på Ikea, ville även gå en sväng i affärer men fann inte de affärer jag ville in i så efter en sen lunch åkte vi till Trollhättan och kikade in Överby köpcentrum en sväng. Fick lite presenter köpta, både till E och till en kompis. Måste säga att det är inte helt lätt att åka själv med tre barn på en sån här utflykt. Men vill man, kan man! Det är mysigt oxå!

Ikväll har jag, förutom att läsa ovan nämnd blogg, målat E´s stol som hon har till sitt skrivbord. På tur står även skrivbordet. De ska bli vita. Stolen var blå och skrivbordet är rosa/vinrött. Tanken är att det ska vara vita möbler ihop med den stålfärgade sängen i hennes rum.

Nu börjar det bli dax för sängen. Har vart en lång dag idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar