2 februari 2010

Äntligen!

Vi har en spis. En hel spis! Dom kom och bytte ut den idag. Har inte hunnit prova den än, men imorgon har vi planerat en middag som kräver flera plattor.

Idag har jag och Elvira varit på simskolan. Hon tyckte att det var lika kul idag och vill verkligen fortsätta med simningen.

Även dansen gick bra i söndags. Jag hade funderat på innan vad hon skulle ha på sig, tyckte det var svårt. Vi har en rosa gymnastikdräkt med volang på, den tog vi med ett par strumpbyxor under och så de svarta kinaskorna till. Jag tänkte att nu blir hon väl ensam om detta och alla andra har "tuffa" träningskläder och skor. Men nej då. Alla hade rosa gymnastikdress, tights och ballerinaskor... Så vi hade tänkt helt "rätt". Nu har det inhandlats ett par ballerinaskor och danstights så är outfiten komplett! De var så söta. Alla flickor 4-6 år gamla klädda i sina rosa kläder med volanger och "puff"kjolar.

Elvira står vänd hitåt, de plockar äpplen. Nästa gång vill hon oxå ha sin "puff"kjol.

Arvid i Elviras "puff"kjol och Emil i bara kalsonger, ingen blöja.

1 kommentar:

  1. va söta dom är !! kul att hon vill prova olika aktiviteter, så hon vet vad hon tycker om
    sj ska jag ringa och höra om det finns plats för mina barn i en grupp med bamsegympa på söndagar tror dom skulle tycka det var roligt men den drog i gång 17 jan så vet inte om gruppen är full
    kram på er

    SvaraRadera