13 februari 2010

Lördag!

Idag har vi haft en tidig men lugn morgon. Arvid vaknade redan 5.45 och ville gå upp och se på tv i tvjummet. Jag bäddade ner honom i soffan med en välling, sen fick jag slumra en liten stund till. Men snart var även de andra två uppe, lite välling och yoghurt till dom med och så fick jag vila lite till. Så har det hålli på under morgonen. Efter frukosten har vi städat lite, just nu vilar pojkarna så att de orkar följa med ut och åka pulka sen. Vi har planerat en tur med pulkan idag och fläskfilé och potatisgratäng till middag. Efter det mys till melodifestivalen! En hyfsat lugn lördag med andra ord.

Igår åkte jag och Elvira in till stan och storhandlade på Maxi, eller jag handlade och Elvira lämnade in sig på avdelningen som passar barnen medan föräldrarna handlar. Jag gick alltså i lugn och ro runt i affären. Det är det inte så ofta man kan göra annars. Glömde ändå en del viktiga saker som t.ex potatis till potatisgratängen....

Efter handlingen åkte vi och hälsade på kompis J som bor i stan. Vi ses tyvärr allt för sällan. Hennes julklapp har legat hemma på tv-bänken sen innan jul så nu tyckte vi att det var dax att ge henne den. Hon hade en kasse full i julklappar till barnen. Elvira fick 4 stycken som hon slet upp snabbare än snabbt. Hon fick en ryggsäck med Hello Kitty på, en tavla med Hello Kitty, ett Hello Kitty gosedjur och hästar typ My little ponny. Hon älskar sakerna och Hello Kitty katten har följt henne varenda meter sedan hon fick den! Pojkarna fick sina klappar imorse när de vaknade och de blev överlyckliga. Emil skrek rakt ut, gång på gång: Mamma, ja fitt en tjakoj! Arvid fick en stor brandbil och han är lika nöjd han. De tror att det är tomten som har varit här i natt fast jag sa att det var från kompis J... Tack J för de fina sakerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar