23 februari 2010

Dagens middag - Nudelwok

1 paket risnudlar
ca. 400g kebabkött
2 morötter, grovt rivna
1 purjolök, strimlad
2 burkar skivad vattenkastanj
olivolja att woka i
lite Santa Maria Chicken Thai Wok Spice Mix

Tillaga nudlarna enligt paketet. Woka ihop kött, morötter, purjo och vattenkastanj. Smaksätt med kryddan, jag använde knappt halva påsen, ville bara ha lite smak av den. Kan lätt bli för starkt för barnen annars. Blanda i nudlarna och låt steka lite. Servera tillsammans med cremé fraiche och Sweetchili sås.
Så här såg dagens middag ut idag. Jag tog vad jag hade hemma och vad jag själv tycker är gott. Gjorde ofta detta förut men det har inte blivit så mycket efter att Elvira fick sin diagnos med glutenallergi. Men så kom jag på en dag att risnudlar kan hon ju äta, de är ju bara gjorda av ris och vatten.... Barnen åt bra med mat. Det var ju bara goda saker i, utom purjolöken som Elvira sa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar