24 juli 2010

En liten fundering...

Jag har förut sagt att med 3 små barn finns det inte så mycket tid över för att läsa bok... Jag läser mest bara på bussen till och från jobbet. Nästan aldrig hemma. Men hur kommer det sig då att jag kan sitta här vid datorn och fördriva tid? Ibland sitter jag bara här och klickar och vet inte vad jag tittar på.

Igår tog boksuget över och jag placerade mig i soffan med en ny bok och en påse chips. Jag läste och läste och läste. När jag skulle gå och lägga mig följde boken med. Vid två - halv tre inatt fick jag förmå mig själv att släcka lampan. Idag har Elvira varit hos en kompis och lekt och pojkarna har sysselsatt sig bra själva. Istället för att göra något nyttigt, eller sitta vid datorn, så läste jag. Jag har även suttit i fåtöljen nu någon timme och läst. Se där. Jag hinner läsa. Bara jag tar mig tiden. Men jag har inte suttit så mycket vid datorn idag.....
Den här boken är det som har trollbundit mig för tillfället. En fin feelgood-roman om romantik och vintage-mode. Rekommenderas. Nu ska jag återgå till boken!

Hoppas att ni har en fin lördag!



Follow 3 barns mamma

2 kommentarer:

  1. Håller med dig. Tiden finns, men man prioriterar TV och dator. Själv håller jag på med Påven Johanna. Lite seg, men nu ska den läsas ut, inte så mkt kvar.

    SvaraRadera
  2. Ja det gör man av någon anledning, men det är mysigare att läsa! Det är bara lite lätt att glömma bort det...

    SvaraRadera