9 juli 2010

Hemma!

Vi är hemma igen, kom hem halv elva igår kväll. Barnen ropade glatt hemma, heemma, heeeemma när vi åkte in i byn. Det var riktigt roligt att se deras reaktion efter att ha varit borta i två veckor. Det var skönt att komma hem, otroligt skönt att komma hem till ett städat hus, speciellt som att det var ostädat när vi åkte....! Golven var torkade, speglarna putsade, tvätten som låg i korgen på toaletten var tvättad med mera! Tack kära svärmor det är uppskattat!

Idag har varit en ren återhämtningsdag, jag fick sova länge, vaknade kl 11.50(!), har nog inte sovit så länge på x antal år.... Det var riktigt skönt. Vi åt en sen lunch och jag var sedan ut och handlade lite. Svärmor kom och hälsade på en sväng efter jobbet och sen var dagen slut. Barnen ligger nu i sina sängar, de är trötta och behöver sova ikapp en del, även om de inte fattar det själva alltid.

I post högen som har växt under semestern låg det en paketavi med ett prylpaket från Coolstuff som jag bloggade om för ett tag sedan. Jag hämtade ut det förut när jag var upp på byn. Det är riktigt kul med saker som man inte visste om att man behöver... Som tex en mugg man kan frysa in för att drycken sedan ska hålla sig kall eller små formar att hälla vatten i och ställa i frysen så vips så har man shotsglas av is.

Nu ska jag sätta mig en stund i soffan framför tv´n tänkte jag, imorgon behöver jag nog rycka upp mig och börja packa ur husvagnen.

Hoppas att ni har haft en fin fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar