18 juli 2010

Söndag!

Idag har barnen haft en riktig lekdag, men den började lugnt.
Emil vaknade kl. 04.22 imorse (natt) efter en mardröm och hade sen svårt att somna om. Han försökte verkligen somna om både i sin egen säng och hos mig, men han var för pigg. Inte jag. Jag satte på tv´n ute i tv-rummet till honom och lade mig och slumrade ett tag till, men jag fick gå upp titt som tätt och byta kanal åt honom då det kom barnprogram som han inte ville se.
De andra vaknade en efter en men inte så tidigt, vid tio var alla 3 vakna. Strax innan 11 ringer en av Elviras kompisars mamma och frågar om Elvira ville leka. Om hon ville!
En timme och en snabb frukost senare hade vi en flicka till här hemma. De har inte setts på 3 veckor och var lite blyga först men det släppte snart. Efter en stund gick de över och frågade grannbarnen om de ville vara med och leka och sen hade vi 6 barn här hemma! Hoppborgen gick varm och de hade jätteroligt. När kompisen åkte hem stannade grannbarnen kvar en stund och kom tillbaka senare på kvällen. Ett tag hade vi 5 pyamasbarn ute i hoppborgen, vi tog in dom vid 22.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar