20 juli 2010

Tisdag!

Idag har min farmor och fabror varit här på besök. Det var roligt och jättemysigt. De hade med sig lite småpresenter till barnen och skeden som de får varje födelsedag av farmor. Vi åt Herrgårdskyckling med pasta till lunch och glass med jordgubbar till efterrätt. Barnen busade i lilla poolen och vi vuxna satt på altanen och pratade. Det är inte så ofta vi träffas längre, tråkigt, men det är ju ganska långt mellan oss. Jag tillbringade ganska mycket tid hos min farmor när jag var mindre.

När de hade åkt hem lekte barnen med grannbarnen en stund innan det var dax för kvällsmat. Pojkarna somnade ganska tidigt idag (om man kan säga att 21 är tidigt för tre-åringar?) men Elvira är vaken. Hon och Martin sitter och spelar Link på Wii, eller Martin spelar och Elvira hjälper honom att hitta lösningar. Han får inte spela utan henne och hon minns allt de har gjort hittills. Precis nu när jag skrev att pojkarna sov, kom det en vit gosedjurskatt smygandes med en Arvid vid tassen. Han kröp upp i soffan hos Martin så nu är de tre som spelar Link.... Tji fick vi för den "tidiga" läggningen. Jag bävar för att vända tillbaka klockan inför nästa vecka. Martin börjar jobba på måndag och jag och barnen på tisdag.

Nä, nu ska i alla fall jag ta och krypa ner i sängen och sova.
Hoppas att nu har haft en fin tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar