15 juli 2010

Regn!

Idag kom regnet som vi väntat på i ett par dagar. Vi hör även lite åskmuller på avstånd. Skönt! Men imorgon ska det bli fint igen. Ännu skönare! Jag klagar inte på sol och värme, det är precis så jag vill ha det, men ibland måste det regna och rensa ur luften oxå. Barnen sprang ut i den värsta regnskuren och sprang ett varv runt huset nyss, jag stod beredd med välbehövliga handdukar när de kom in igen. Jag minns mina somrar hos farmor, hon hade en tunna ute som samlade upp regnvatten och när den var full så badade jag i den, helst när det regnade som mest. Mysigt!

Idag har vi en inomhusdag, vaknade sent, åt frukost sent och tar det mest bara lugnt nu. Elvira spelar lite Wii, pojkarna leker i sitt rum, Martin sitter vid datorn nere och jag sitter här. Vi har spelat Wii ihop en sväng på förmiddagen. Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar