4 februari 2009

Dietist

Imorgon ska jag och E till dietist för att prata om E´s glutenallergi, Celiaki som det heter på fint språk. Pratade med en kvinna på celiakiförbundet idag som var jättetrevlig. Känns skönt att det finns stöd att få om man behöver det. Hon gratulerade mig till att vi har fått diagnosen nu och inte för 30 år sedan typ... Hon var med och startade upp celiakiförbundet då hennes äldsta barn fick diagnosen. Hon sa att då fick man slå sig fram för att få information och hjälp...
Jag är jätte tacksam över att en av barnens dagisfröknar har en dotter med Celiaki, hon har hjälpt oss massor! Men jag tycker att det har gått smidigt ändå måste jag säga, E förstår det hon behöver förstå och har tagit allt med ro. Hon märker ju själv att hon mår bättre av att undvika viss mat.

Nu ska jag sluta svamla och göra iordning mig för natten, återkommer imorgon om besöket hos dietisten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar