9 februari 2009

Tidig morgon!

Vaknade i natt/ tidig morgon av att E sa att hon hade sovit klart, (jag kände att det inte var morgon än..) och att hon skulle gå upp och ta en flaska fil och se på barnprogram. Jag låg kvar och lyssnade på vad som hände där ute i köket, snart hör jag: "mamma klockan är kvart i fem!" Jag tittade på mobilen som visade 4.31... Jag ville bara somna om en liten stund och där står E i köket och ska ta sig fil! Jag hjälpte henne att hälla upp fil i en flaska och sätta på tv´n, fick sätta reservation på Nickelodeon som inte börjar sända förrän 5.00 och så fick hon se på grammisgalan innan dess... Jag lade mig en stund till och slumrade lite smått innan det var dax att gå upp 5.30.... Det var precis som att sömnen tog slut i henne, fanns inte en gnutta trötthet kvar, så skulle jag oxå vilja vakna en morgon! Tänk att känna att: nej nu orkar jag inte sova mer, går upp en timme tidigare än behövligt i dag....!

Nu ska jag dammsuga kök och tv-rum....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar