1 februari 2009

Vår semester vecka i korta drag:

Lördag: Anländer till huset i Höör vid 16-tiden. Myror på diskbänken, ägaren lovar att återkomma med nån slags myrdosa dagen efter. Ena barnsängen trasig, ringer ägaren som kommer tillbaka och lagar den, har ingen myrdosa med sig.. När vi ska koka kaffe är det mögel i kaffebryggaren (bortglömt filter) och i vattenkokaren (röret var både mögligt och rostigt). Huset i allmänhet är inte i den standard som ett 5-stjärnigt hus bör vara... Vi lyckas ändå få till en mysig stämning och äta god kvällsmat och bada lite.

Söndag: Jag ringer till service centret för företaget som hyr ut huset åt ägarna och förklarar att vi inte är nöjda, de lägger ett meddelande till handläggare som ska kontakta oss på måndagen. Ägaren kommer inte med myrdosan.... Vi myser på så gott vi kan och äter god mat, ser på film (dålig), leker och badar!

Måndag: Pratar med en handläggaren och förklarar vårt ärende, hon ska ta kontakt med ägaren om 7 punkter som vi inte är nöjda med... Ägaren ringer mig och säger att han kommer på kvällen med myrdosorna... Han hade nog inte fattat vad vi pratat med uthyrarna om.. Jag tog upp det med honom och de kom senare på kvällen och gick igenom detta med oss.

Mitt på dagen åkte vi till Malmö för att hämta svägerskan som skulle vara med resten av veckan, vi åt gott och jag köpte en ny köksklocka på Ur & Penn för halva priset!

När vi hade gått igenom huset med ägarna badade vi länge på kvällen och åt sen kvällsmat! Vi bestämde oss för att släppa det otrevliga och bara ha det mysigt resten av veckan!

Tisdag: Var i huset hela dagen, badade, lekte, såg på film och åt en sen middag med stek och potatis.

Onsdag: Ville vi ut en sväng igen. Svärmor hade sett på nätet att det fanns ett köpcentrum i Höör, så vi knappade in det på GPSen och åkte dit. Det visade sig att det var ett stort hus med en mataffär och 2-3 butiker. Vi letade upp ett nytt köpcentrum i närheten, knappade in det på GPSen och åkte dit, hamnade då i Lund. Detta var ett stort och riktigt fint köpcentrum.
Köpte ett par skor till E på rea för 99:-.
M, Lill E och R åt på McDoo och fick en mobil på köpet som jag fick! För den fick de äta 5 stora menyer, ElMaco el. nåt.. Man kan köpa vid flera tillfällen då man samlar märken, men de tog alla 5 på en gång! Gissa om de var mätta... De uppfyllde väl nån slags dröm om att få äta McDoo till de nästan spyr.. Vi andra ville inte ha sån mat så vi åt på Wook kitcen istället, jättegod mat! Det blev en dyr dag med mat men jag fick i.a.f en ny mobil då min är vätskeskadad och inte går att laga och mitt abonnemang är bundet ett tag till...

När vi kom tillbaka hade vi fått dit ny kaffebryggare och vattenkokare.
På kvällen badade vi och jag hade bokat tv´n för reprisen på 90210. Jag har fastnat för den serien! Svärmor fick en försenad present av oss, en massagedyna, som hon blev jätteglad för!

Torsdag: Var i huset hela dagen igen, badade, lekte, såg på film och åt en god middag med Herrgårdskyckling och ris.

Fredag: Spenderade vi återigen i huset, badade, lekte, såg på film. Jag och svägerskan åkte in till Höör och handlade lite och köpte med pizza till middag. E och M badade läääänge sista kvällen innan hemfärd!

Lördag: Hemfärd vid 10 tiden. Tog det lugnt hem, köpte med lax från Laxbutiken i Falkenberg och åt mat på vägen. Var hemma vid 17 tiden. Packade upp så smått och njöt av att vara hemma igen.

Borta bra men hemma bäst!

Jag har inte skrivit om barnen så mycket men de har varit helt underbara, som vanligt! De anpassade sig snabbt till nya sängar och nytt rum. Har både ätit och sovit bra trots att vi inte har vart hemma och det har varit andra rutiner (eller inga rutiner alls...).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar