24 februari 2009

Och så var det dax igen....

När jag hämtade barnen på dagis i slutet av förra veckan sa jag till fröken B att nu har vi minsann klarat oss friska i tre hela veckor... och ja det har vi, men jag kanske inte ska skryta med det så öppet..! För nu sitter jag här hemma med ett sjukt barn! Lill E hostade hela natten till i går och var väldig snuvig, grönt snor. Så M var hemma med honom igår och idag är det min tur! det har även börjat kladda i hans ögon så jag har pratat med BVC sköterskan som skrev ut ögonsalva till oss! När jag kom till dagis med bara 2 barn igår sa fröken B att man ska vara försiktig med vad man säger... : )

Jag som hade planerat att åka till min syster i Karlstad med barnen till helgen! M ska på hockey med arbetskompisar och kommer att vara borta i stort sett hela helgen. Dagis är stängt på måndag och då ska jag och en kompis åka till Karlstad för att hälsa på en annan kompis som fick barn för ganska länge sen och vi har tyvärr inte träffat dom än! Jag tänkte då åka redan på lördag för att umgås med min lillasyster och hennes tvillingflickor! Men, men vi får väl se hur det blir med det!

På tal om BVC sköterskan så kom vi in och prata om E´s diagnos och om att jag tror att Lill E har samma sak.. Jag sa att han går på Laktulos och inte bajsar utan det och att vi ska ta blodprover på pojkarna när E ska på återbesök till barnläkaren... Hon tyckte att det var för lång tid till dess så hon skulle försöka att få in pojkarna för provtagning på VC här hemma redan i morgon! Hon skulle återkomma i eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar