5 februari 2009

Dietisten

Det gick bra idag hos dietisten. Jag fick två listor som är bra att ha i början: Glutenfri kost, lämpliga födoämnen/olämpliga födoämnen och Att se upp med vid glutenintolerans. Vi gick även igenom en pärm fylld med information om det glutenfria urval som finns att köpa i affärerna. Jag fick lämna en beställning på pasta, mjöl, knäckebröd, kex mm som jag får hämta ut i nästa vecka. Man får valfri stor ranson för 120 kr som ska räcka i 2-3 månader. Har två uttag av den här första ransonen nu sen kan vi ändra den när vi märker hur mycket det går åt av varje och vilket/vilka märken vi föredrar. Jag provar lite av varje nu... E var med men hon satt mest och lekte på golvet, hon var med och pekade på vad hon vill ha för nåt att äta. Fick tid för återbesök i mars om vi känner att vi behöver träffa henne igen. Jänns skönt att ha den tryggheten, men det kanske räcker med ett telefonsamtal när vi kommer så långt som till mars. Får se då...
Nu ska jag se på Halv åtta hos mig, på fyran!

1 kommentar:

  1. Ja allergier är då inte skoj alls det inte :/

    Måste tacka för komentaren i min blogg också :) Tack så mycket :)

    SvaraRadera