15 februari 2009

Helgen

Så var det söndagkväll och helgen är snart slut, den här helgen har gått fort!

  • Fredag myste vi med tacos, film och Let´s dance.
  • Lördag var det lite plock i hemmet innan det var dags för dusch och finkläder inför svågerns 40-års kalas. Vi fick god mat och dryck, barnen lekte så fint med sina kusiner och pojkarna somnade hyfsat tidigt i soffan, de fick sova vidare i värdparets säng tills det var dax för hemfärd. Var riktigt skönt att kunna slappna av och vara social ett tag.
  • Söndagen har varit lugn och skön. Efter en lång morgon och sen frukost såg vi på film medan pojkarna försökte sova middag och E spelade lite dator. Pojkarna somnade ej och vi bestämde oss för att gå ut allihopa. På med ytterkläder, ner med x-tra vantar, några hamburgerbröd och kameran i ryggsäcken. Vi gick till vatnnet nära oss och matade änderna! Barnen gick hela vägen och var väldigt nöjda när vi kom hem och hungriga... Beställde pizza och såg klart på filmen vi påbörjade innan utflykten. Barnen somnade runt 18 tiden och sen var det repris på melodifestivalen.

Och så detta med städning... Man hinner/orkar inte på veckorna då man har fullt upp med att få vardagen att flyta på och på helgerna vill man umgås med familjen och vila upp sig inför kommande vecka. När ska man då städa? Jag kanske är lat, jag vet inte, men jag tycker att det kan bli jobbigt med alla "måsten" man sätter på sig själv ibland. Jag kan ha svårt att slappna av om jag känner att jag har mycket att göra men får samtidigt svårt att motivera mig själv att komma igång........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar