22 januari 2010

Fredag!

Jag är hemma idag oxå. Ia mår något bättre men var lös i magen igår så jag vågade inte lämna henne idag heller ifall det är nån slags magsjuka. Pojkarna har ju oxå vart lösa... Bättre att vänta ut det så att vi förhoppningsvis är tillbaka på måndag igen.

Idag har jag dammsugit övervåningen och igår röjde vi ur pojkarnas rum en hel del. En hel pappkasse med leksaker ställdes ner i källaren. De har så mycket saker så det går knappt gå in i deras rum när de har vart igång. Men nu sorterade vi upp det lite tillsammans, jag och barnen, och igår var de jätteduktiga med att plocka upp efter sig. Får se hur bra det går idag....

Jag hann även med att få bort de sista resterna efter julen här uppe igår, men nere i källaren gömmer sig fortfarande någon tomte här och där. Men där kan vi ju inte vara så mycket just nu, det luktar unket i hela källaren. Barnen får inte gå ner och jag är där för att träna och tvätta. M sitter vid datorn nere ibland.

Nu har de beställt köttbullar och makaroner till lunch. Tur att jag har kvar köttbullar i frysen sen i julas, de är bara att värma i ugnen. Makaronerna får jag koka i omgångar, då vi fortfarande bara har en platta som funkar hyfsat, och när det är pasta på menyn så måste vi ju ha två sorter. En till oss och en till Ia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar