5 januari 2010

Tisdag!

Jag och Memil har vart in till stan en sväng nu på förmiddagen. Jag ringde till optikern vid 10 tiden i morse och hörde om det fanns någon tid för synundersökning då jag känner mig trött i ögonen hela tiden. Halv 12 fick jag tid så det vara bara att klä på sig och åka in. Memil följde oxå med som sagt. Glasen på de galsögon jag har idag var bra sa han men däremot behöver jag ett par terminalglas när jag jobbar. Eftersom de hade ett erbjudande på köp 2 betala för 1 par så tog jag ett par med terminalglas att ha på jobbet och ett par vardagsglasögon. Kan vara bra att ha några att byta med då de jag har nu är ett par år gamla... Spännande med nytt!

När M´s syster var här i söndags och jag skulle laga mat så small det till i spisen och huvudsäkringen gick, det blev mörkt i hela huset. Sedan dess har vi inte fått ordning på spisen och idag kom det någon och tittade på den. Han behövde beställa hem några delar och det kan ta ett par dagar... Nu är det bara att hoppas på att vi har en hel spis till helgen. Lite jobbig att inte kunna laga mat ordentligt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar