23 januari 2010

Stackars lille kille

Vilken natt! Memil har spytt 4-5 gånger från klockan 3 i natt. Redan andra gången han behövde spy var han tom i magen. Fanns inget att få ut. Men den tappra lille killen har kämpat på. I natt sov han på en handduk längst ut på min säng med en hink under sig. Nu ligger han så här.

Första gången han spydde vaknade Ajid med eftersom han låg i min säng. Jag hörde hur Memil skrek inne i sin säng och sprang dit medan jag ropade på M. Sen bar jag snabbt in barnet till badkaret. Upp kommer M och Ajid. När Ajid förstod vad som hände gick han och hämtade katten till Memil, den som ligger längst upp på filten. Där stod Memil böjd över badkaret och spydde för fullt och fick en gosedjurskatt av sin snälla bror. Katten fick sitta på lite avstånd och titta på under tiden. Sen kommer Ajid med en pipmugg med vatten som han hittade brevid min säng. Vilken omtänksam liten kille han är! Han tar hand om sin bror.

1 kommentar:

  1. stackars Emil ! men vilken omtänksam bror han har, hoppas verkligen det går över snart
    kram kram

    SvaraRadera