9 januari 2010

Hemvägran och godisautomat!

Nu har vi fått hem vår stora tjej! Hon ville inte med hem först, de hade haft riktigt roligt. De hade hunnit med en sväng ute, tillbaka in och pyssla och rita lite och även spelat lite dator. De hade även ätit lite mat. Båda tjejerna var nöjda och ville göra detta igen. Vi fick lova att de snart ska få leka igen innan hon gick med på att följa med mig.

När jag hade hämtat henne passade vi även på att åka till Hemköp och handla lite lördagsgodis. Vi råkade gå förbi en sån där 10 kr´s låda som är så rolig att titta i.... I den hittade vi bland annat en godisautomat! En sån som man hade när man var liten och stoppade tuggumi i. Jag kunde inte annat än att låta den följa med oss hem.

Ia gick före till godiset medan jag handlade klart de andra, inte så roliga varorna. När jag kom fram till lösgodiset stod den lilla tjejen där och hade börjat fylla en påse till sig och pojkarna... Hon hade ju fått lov att välja vad de skulle ha för lördagsgodis, men jag tänkte inte på att hon skulle börja plocka godis, jag trodde att hon skulle titta på påsarna. Men, men, hon fick köpa en del små godisar som fick plats i godisautomaten. Nu är den fylld och de har lärt sig att fylla i godis i sina småskålar från automaten.

2 kommentarer:

  1. åh va häftigt det var faktist jätte länge sen jag såg en sån!! förstår att den fick följa med hem :) kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Ville bara tipsa om att jag just nu har 3 st pågående tävlingar inne hos mig, man kan vinna presentkort á 250 kr på Oki-doki Barnkläder och Onetex samt etiketter för att märka kläder/saker - kika gärna in och var med! Ha en fortsatt trevlig lördagskväll! kram Carolina

    SvaraRadera