20 mars 2009

Fredag = helg!

Efter jobbet idag åkte jag som sagt in till stan en sväng igen. Förutom att göra bort mig i leksaksaffären så handlade jag lite inför helgen.

I morgon kommer min lillasyster med familj hit! Ska bli jättekul! Dom har oxå tvillingar och eftersom vi bor typ 20 mil i från varandra så blir det inte så ofta vi ses. Det skiljer ungefär tre veckor på våra pojkar och deras flickor! Kul, kul ska det bli!

På vägen hem förut köpte jag hem kinamat, friterad fläskfilé med sötsur sås, stekta nudlar med kyckling och friterad banan med glass, så vi myste på med god mat och efterrätt innan barnen gick och la sig! E fick äta ris med M och så pillade jag ut lite kyckling från min mat till henne, hon kunde inte äta den friterade bananen men hon tyckte att glassen var minst lika god!

Tvätt var oxå en punkt på dagens att göra lista. Har inte orkat slänga in en enda maskin under veckan så det var massor av tvätt inne i tvätttstugan förut men nu börjar vi nog få hyfsad ordning där inne... Planen är att ha tvättat klart allt i helgen (så att man kan samla på sig mer igeb under kommande vecka....).

Nu har de andra lagt sig men jag tänkte sitta här en stund och läsa ikapp lite bloggar och så ska jag se utröstningen på Let´s Dance sen. Spännande nu, vet inte alls vem jag vill ska åka ut nu. Kan inte alla 3 få vinna? Magnus kan väl klyva den där glas-skon i 3 delar så att de får en liten bit var?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar