4 mars 2009

Dagens middag - Ugnskyckling

4 kycklingfiléer
salt
malen svartpeppar
curry
1-2 vitlöksklyftor i tunna skivor
hackad bladpersilja eller persilja
1 burk Crème Bonjour Cuisine efter smak

Värm ugnen till 200 grader. Skär ett längsgående snitt i kycklingfiléerna, strö kryddor i snittet och fyll det med hackad persilja och vitlöksskivor. Slut snittet och placera filéerna i en ugnsform. Krydda och ringla Crème Bonjour Cuisine över filéerna. Stek i ugn i 20-25 minuter. Servera med fullkornsris och en fräsch grönsallad.

Receptet kommer från kokboken "Gör vardagen enkel".


Jag gjorde om detta recept lite. Istället för de kryddor som stod använde jag Santa Marias Honey Flavor marinad och lät det ligga en liten stund och för-stekte kycklingen lite i stekpanna för att få en yta. Jag använde Crème Bonjour Cuisine Thai Green Curry, den kändes för stark för små barn så jag blandade ut den med lite matlagningsgrädde och riven ost innan jag hällde den över kycklingen. Stekte sedan klart i ugn några minuter. Vi hade Couscous till och E fick pasta. Finhackad gurka och rödlök som tillbehör.

En jättegod middag som kommer att ätas igen av oss. Helt glutenfri bortsett från Couscousen, men med ris till istället så slipper man ha en extra gryta på spisen...

(bilden är på morgondagens matlåda till M, där har jag blandat couscousen med gurka och rödlök...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar