26 mars 2009

Lugn dag

Det har vart en lugn men tidig morgon. E vaknade vid 4.30 och kunde inte somna om. Hon låg ändå tyst och snällt brevid mig och försökte. Kl. 5.05 vaknade Lill E, som även han låg i våran säng, och var klarvaken. Jag satte då på Nikelodeon som dom fick ligga och titta på. Någon halvtimma efter vaknade A och ropade efter välling! Jag gick då upp och gjorde välling och satt på tv´n ute i rummet. E och Lill E ville sitta därute men A la sig i min säng och tittade på Dora, jag la mig brevid en liten stund till. 6.30 var det dax att gå upp på allvar. Efter det har jag hunnit att lämna E på dagis och ätit frukost. A har ingen feber idag och är pigg igen men han fick stanna hemma ändå. Lill E är fortfarande hängig och har något förhöjd feber.

Idag har jag satt upp en grind i dörröppningen in till E´s rum. Ska se hur det funkar. Hon tycker inte att det är kul att vara därinne eftersom hon måste alltid stänga dörren om sig, hon kan inte ta fram pärlor och andra "2 års förbjudna" leksaker eftersom pojkarna nu kan öppna stängda dörrar, det hjälper inte med att vi har vridit på handtaget. Sen är det ju inte kul att stänga in sig hela tiden, nu kanske hon känner att det är roligare att vara därinne när hon kan ha dörren öppen, men ändå kan vara i fred från pojkarna. Värt ett försök i.a.f!

Idag tänkte jag faktiskt inte göra så mycket, tänkte se på tv, mysa med pojkarna och laga mat till i eftermiddag. Kanske nån maskin med tvätt oxå... mer nyttigt blir det nog inte gjort idag! Skönt att bara ta en mellan dag. Jag skulle ju ha vart på jobbet i vanliga fall och inte hunnit med så mycket annat ändå.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar