3 mars 2009

Karlstad

Som sagt åkte vi upp till Karlstad igår!
Kom in till IKEA runt 12 tiden. Vi mötte upp min syster och hennes tvillingflickor där och gick sen direkt till restaurangen för att äta lunch. Och jag måste säga att jag är besviken på IKEA när det gäller restaurangen, visst den är barnvänligare än någon annanstans, men maten. Den är under all kritik tycker jag. Har nog aldrig gått därifrån nöjd, men ändå äter man där jämt, jag fattar inte....
Iallafall, efter maten ville E lämna in sig i lekrummet så jag följde med henne dit medan min kompis J passade pojkarna i restauarngen. Sen var det dax för shopping! Handlade inte så mycket men jag älskar att gå där och kan bli helt köpgalen, men jag lyckades att hålla mig själv i kragen igår.. E var inlämnad under hela den timmen man får vara där och tyckte att det var jättekul! Ville knappt gå därifrån..

Efter IKEA åkte vi in till stan och åt mat igen, denna gång jättegod mat på Wok Kitchen, och strövade runt lite innan vi mötte upp vår andra kompis S med hennes son. Tog en fika med dom och tjötade lite innan caféägaren bad oss att koppla barnen.. Visst jag förstår att man vill ha det lugnt och jag försökte verkligen att hålla barnen lugna, men koppla en 2 åring...

En liten miss i planeringen var vädret! Vi åkte från våren här hemma och hamnade i värsta snöstormen! jag i vårjacka och högklackat och barnen i soft shellsjackor och lågskor... Men vi var ju inte ute så mycket...

Tack J för en väldigt trevlig dag och tack för att du hjälper mig sååå mycket med barnen, och jag behöver aldrig "tjata" om hjälp utan du är nästan alltid före mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar