27 mars 2009

Godmorgon!

Idag vaknade E vid 4.30 igen! Hon låg och "vilade med ögonen öppna" som hon sa. Exakt 5.00 frågade hon om jag inte kunde sätt på tv´n. Och så låg hon tills M gick upp strax innan 6.00. Då vaknade även A och de ville äta flingor med M. När han skulle gå väckte han liv i mig och förklarade att det satt 2 barn vid köksbordet...
Lill E har precis vaknat och ligger i soffan med en vällingflaska, han är inte kry! Rinner ur näsan och ögonen är blanka som en nyspolad is. Igår hade han strax över 39 i feber. Har inte kollat febern idag men den finns där i alla fall det känner jag på honom.. Stackars mammas lille kille, hoppas att du kryar på dig snart!
A är piggare idag men jag har alla 3 hemma ändå eftersom fredagar brukar vara kortare dagar på dagis för dom, då M slutar tidigare på fredagar, och jag skulle knappt hinna hem innan det var dax att hämta igen...
Igår efter middagen gick alla ner en sväng men Lill E blev kvar uppe, det blev så tyst och jag smög upp för att se vad han gjorde. Hittade då detta:

En trött liten sjukling som tog en tupplur tillsammans med sin katt!

Vart tog våren vägen? Igår hade man vårkänslor och började planera helger och husvagnsresor och idag när man vaknar ligger det massor av snö på backen! Det är X antal cm snö som har kommit, M fick knappt upp ytterdörren imorse... Jag som trodde att vi var klara med den årstiden nu, vill ha sol och varmt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar