8 mars 2009

Missförstånd

Idag har vi städat och plockat en del. M ville sätta på en film i förmiddags men jag vill hellre städa undervåningen först för att sen kunna sätta sig i lugn och ro och se på film, jag damsög även övervåningen innan frukost.. Och tur var väl det!
M pratade med sin pappa i veckan och bjöd honom och hans fru på kalas nästa söndag kl 15.oo.
Förut idag när jag stod oduschad och i oborstat hår och plockade i diskmaskinen efter lunchen knackade det på dörren och in kom svärfar med fru! Jag sa att vad kul kommer ni och hälsar på... Men sen började jag tänka, de var finklädda, hade med sig presenter och klockan var 15.00! Dom var här för kalas! M hade inte sagt vilken söndag han menade så de tog förgivet att det var idag! Så nu har vi haft ett spontant kalas för pojkarna som fyller 2 på torsdag! M åkte iväg och köpte fikabröd o kaffe och jag slängde ihop en hembakad pizza. Blev kanon i alla fall, trots frånvarnde finkläder och barn som sprang i pyamas och bara blöja.. nu ska jag röja upp och städa klart det jag inte hann med där nere, sen blir det mys i soffan innan det är dax att nanna kudden. imorgon börjar allvaret igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar