6 mars 2009

Fredag!

Idag har jag jobbat! Enda arbetsdagen den här veckan och nu är det helg igen!
Det var kul att komma tillbaka, kändes som att jag har vart borta väldigt länge... När jag kom dit fick jag höra att jag och en annan tjej har blivit valda till "festfixare" i våran arbetsgrupp.. Detta hände på förra veckans APT (arbetsplatsträff) som ingen av oss närvarade vid.. Det vi ska göra är att tillsammans med "festfixare" från de tre övriga grupperna ordna en aktivitet för oss anställda. Till självkostnadspris då ekonomin för företaget just nu knappt finns... Har ni vart på någon rolig aktivitet med ert jobb eller har gjort något kul vid något annat tillfälle? Jag vill gärna ha tips på vad vi kan hitta på!

Nu är det som sagt fredag och denna kväll blir lugn! Barnen har varit hemma hela dagen med M men har inte sovit någon middag så de kommer somna ganska tidigt, förutom Lill E då som lyckades somna en liten stund nu...
Vi har redan ätit pizza och ska bara slappa vidare nu, ta en dusch och njuta av att vara lediga och att nästa vecka förmodligen kommer att se ut som vanligt... Hur skönt det än är att vara ledig så tycker jag om när vardagen ser ut som den ska med jobb och dagis.

Just det! Vi har två födelsedags barn nästa vecka! Och vi kan inte komma på vad dom ska få i present... det känns som att dom redan har allt... Då måste något vara fel, eller hur! En tvååring kan ju inte ha allt, men det känns så. Jag gick i några leksaksaffärer idag och inspirerades inte av något. Jag tyckte att det var likadant när det gällde julklappar, kunde inte hitta på nåt roligt att köpa till dom... Kan det vara så att det är för att de har en storasyster som redan har fått det mesta och att de tar över hennes leksaker? Hjälp mig med tips på 2-års presenter till 2 pojkar! Snälla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar